Monday 8 July 2013

Oglinda oglinjoara, cine a plecat din tara?

Introspectiile unei ne-patrioate
Asa cum va povesteam si intr-un articolul mai vechi, am fost mereu un critic destul de dur la adresa tarii si a conationalilor mei si mi-am dorit sa plec din Romania. Snobismul, superficialitatea si promiscuitatea pe care le constatam aproape zi de zi, faceau din societatea romaneasca un mediu deloc propice dorintelor mele de dezvoltare personala si de afirmare pe cai demne si corecte.
Va dau dezlegare sa aruncati cu rosii sau cu oua (nu prea multe pt ca imi creste colesterolul), daca vreti, dar trebuie sa va spun cu toata sinceritatea ca nu m-am dat in vant niciodata dupa muzica populara. Costumul national, purtat ocazional la serbarile scolare, imi provoca un discomfort psihic major pentru ca ma facea sa par grasa, iar la tara de cate ori am mers a fost mai mult de nevoie decat de buna-voie.
Una peste alta, nu luam nota prea mare la testul de patriotism.
Atunci cand a venit momentul decisiv si am pus piciorul pe scara avionului, m-am uitat in urma totusi cu inima plina de sentimente contradictorii. Imi doream sa pot iubi Romania, dar era ca o mama vitrega, care in loc sa ma tina la sanu-i protector si sa ma vegheze sa cresc armonios, ma alunga in lume, sa-mi gasesc o cale singura, printre straini.
Distanta insa, se dovedeste de multe ori benefica, asa cum daca stai mult prea aproape de un tablou, nu reusesti sa vezi decat un detaliu si e nevoie sa faci cativa pasi in spate pentru a avea o privire de ansamblu. Pe acelasi principiu am realizat ca dincolo de aspectele negative evidente, Romania are foarte multe de oferit, iar experienta de a te fi nascut si de a trai acolo a pus la baza noastra ca oameni o fundatie foarte solida. Spre deosebire de altii, romanii au un moral extraodinar de puternic, calit de incercarile prin care au trecut, iar ambitia si hotararea de care dau dovada, ii indruma inainte pe carari anevoioase si pe scari abrupte. Perspicacitatea si inventivitatea ii scoate de multe ori din situatii dificile, iar eleganta in imbracaminte si tinuta si politetea( credeti-ma ca inca suntem cu cateva capete bune mai sus la aceste capitole decat multe alte popoare) le sunt deseori apreciate.
Abia cand am ajuns in Norvegia am inteles cu adevarat ce inseamna sintagma ‘’oameni reci ca si vremea’’ si am realizat ca sangele latin e cu adevart sinonim cu a sti sa-ti faci prieteni, sa te distrezi si sa traiesti viata din plin.
Este de asemenea incredibil numarul de genii si talente pe care le naste o tara atat de mica precum Romania. Mereu apare cate un articol (mic ce-i drept, pentru ca trebuie sa fie destul loc pe pagina pentru poza cu pitipoanca zilei) despre un sportiv care a cucerit medalii internationale, un artist care a fost laureat la o gala , un scriitor premiat la un eveniment literar, sau elevi eminenti care au castigat concursuri si olimpiade europene sau mondiale.
In ceea ce priveste frumusetile naturii, ne-a dat Dumnezeu de toate din belsug, iar studii din ce in ce mai numeroase atesta faptul ca spatiul actual al Romaniei reprezinta leagnul din care s-a dezvoltat initial civilizatia. Poate ar trebui sa acordam ceva mai mult timp acestui subiect si sa descoperim ce am gresit de-a lungul timpul incat am decazut atat de mult.
Avem motive obiective sa fim mandri de originea naostra, sa timen capul sus si mai ales sa demonstram ca avem coloana vertebrala. Dar pentru a putea face asta trebuie, inainte de toate, sa fim noi constienti de adevaratele nostre calitati. Promovand non-valori, semi-analfabeti, barfa si scandaluri. romanii au fost divizati in doua grupuri: cei care se regasesc si se afunda in acesat univers limitat si sub-urban si cei care, scarbiti de asa ceva fug mancand pamantul si se leapada de tot ceea ce inseamana Romania. Celor din urma ma adresez, in speranta ca impartasirea experientei mele ii va ajuta sa realizeze ca nu asta este ceea ce ne reprezinta de fapt si ii va motiva sa lupte in continuare pentru valorile care ne definesc si pentru schimbarea mentalitatii gresite cu care ne confruntam si care ne impierdica sa avansam si sa castigam respectul tarilor europene spre care privim admirativ.

No comments:

Post a Comment